Salı, Nisan 10, 2007

Sihirli Çizmeli Komedi

Haftasonu ani bir kararla Yayla Sanat Merkezi'ndeki, Sarıyer Sanat'ın hazırladığı Sihirli Çizmeli Komedi oyununa gittik kızım ve arkadaşlarımız ile. Havanın da güzelliği ile olsa gerek, dış mekanların kalabalığına inat, salon oldukça boştu. Sanırım iki yıl kadar önce, aynı ekibin Uyuyan Güzel oynuna gitmiştik. Hatta bu, kızımla birlikte gittiğimiz ilk tiyatro oyunuydu. Yine keyifli ve özenli bir çalışma bulduk sahnede. Çocuklar pür dikkat izleyip, sahneden gelen sorulara cevaplarla bizzat oyuna katıldılar. Sahnede hem dans, hem müzik, hem de komedi olunca aksini beklemek olmazdı zaten. Hareketli Karadeniz ritimleri, herhalde fazlaca kulak alışkanlığımız olmamasından başta sürpriz gibi gelmesine rağmen, sonradan alışılan ve oyuna çok yakışan bir fon, hatta başrol oyuncularından biri olmuş. Tabii oyundaki karakterlerin adları ve yer isimleri, Karadeniz'dekilerden öte farklı ülkeleri çağrıştırsa da, bunu sadece büyüklerin kafa yoracağı gereksiz bir ayrıntı olarak düşünüyorum, çocukların bundan herhangi bir rahatsızlık duymadığına eminim. Oyun sonunda tüm abiler ve ablalar çocukların yanlarına gelip selamlaştılar ve konuştular, bence bunu tüm çocuk oyunlarından sonra yapmalılar. Hafif utangaçlıkla da olsa merakla etraflarında dolaşmaları ve kimisine dokunmaya çalışmalarını görmek çok eğlenceli idi. Bizimkiler de oldukça eğlendiler, hem oyunda hem de oyunun başlamasını beklerken ve arada bol bol gülüştüler. Bu salonla ilgili olumsuz bir konu var ki, o da koltukların ufak seyirciler için uygun olmaması ve çocuklar için yükseltici bulundurmamaları. Kızlara mukayyet olmaya çalışırken, yetkililere bunu söyleyemeden çıktık salondan ama bir dahaki gelişimizde söylemeliyim. Sonraki sezona yetiştirirler belki.
Bir de pamuk şeker yerken ellerin yapış yapış olduğunu unutmuşum. Sayısını hatırlamadığım yıllardır yememiştim. Kızım denemek istemedi, ben de onun arkadaşları ile birlikte yedim. İkisi 7, biri 35 yaşında ve ellerinde pamuk şekerler olan üç hanım, oldukça ilginç bir görüntü idi sanırım.
Çok eğlendik ya, dönüşte acısı çıktı ve feci bir trafiğe yakalandık sahilde. Uyandığında yanında olacağız demiştim oğluma, sözümü tutamadım bu yüzden. Ama yine de döndüğümüzde neşeli idi. Zaten, şöyle ufak tefek birşeyler yapıp tekrar attık kendimizi dışarı. Sonrası ayrı bir yazı konusu, şu kadarını söyleyebilirim ki çok yorulduk ama değdi.
Haftasonunu iple çekiyorum şimdi.

13 yorum:

Alphecca dedi ki...

Sağol annelog :)
Bu bilgiyi aldığımız iyi oldu, Yayla Sanat' ta ise belki bizde bir pazar kaçarız kızımla.

cenebaz dedi ki...

Ne güzel bir haftasonu olmuş! Allah içinize sindirsin.

Annelog Atölye dedi ki...

Pazar günü sizi de arayalım dedi bizim hatun ama Pazarları dinleniyorlar hiç keyiflerini bozmayalım dedim ben, keşke arasa mıydık Neşelicim?

Teşekkürler Çenebaz, çok güzeldi:)

Alphecca dedi ki...

Pazar günü misafirlerim vardı arkadaşım sağol. Bizim bahçe sezonu açıldı ya Pazarları full çekiyoruz artık :))

cenebaz dedi ki...

Annelogcum, seni sobeledim:)) Benim blogdan görebilirsin. Kolay gelsin şimdiden.

Bir Derin Masalı dedi ki...

Ne kadar güzel... Bİz de görebilsek kızımla tiyatrolara gezmelere rahat rahat gidebildiğimiz zamanları... Tadını çıkar :) Bu arada seni bloglar arası 3x3 oyununa davet ediyorum. Yani so-be-li-yo-rum ! Katılırsan sevinirim.....

Annelog Atölye dedi ki...

E öyle güzel bahçeli ev alırsanız olacağı oydu Neşelicim:)

Ama ama en geç 3 gün içinde diye bir kural olmasa olmaz mı Çenebazcım?! Yetiştirmeye çalışırım ama telaşlandım bak şimdi:)

O da olacak emin ol:)Gördüm sobeni Handecim, en kısa zamanda hazırlayacağım. 3 gün süresi var zaten:)

Ayçiçeği dedi ki...

Yazık oğluşa, onun canı yok mu yaaa :))

Annelog Atölye dedi ki...

Öğlen uykuları olmasa hep birlikte gideceğiz, az kaldı Ayçiçeğicim:)

zeyno dedi ki...

Ne güzel anne kız günü gibi birşey olmuş bu. Beraber eğlenmenin tadı başka oluyor bilirim:) Bu arada söylemeden edemeyeceğim, ben pamuk şekere bayılıyorum ve hala nerede görsem bu yaşıma rağmen keyiffffle yiyorum:)))

karamelize dedi ki...

merhaba,
bir süredir hayatınıza misafirim, hem meslekdaş, hem şehirdaş ve bir de annelik formatımız çok tuttuğundan keyifle takip ediyorum yazılarınızı, tiyatrodan uzun zaman çok korkan oğlumu, okuluyla el birliği yapıp tiyatrosever hale getirdik, şimdi de tavsiyenizi dikkate alıp, bu tiyatroyu izlemeye gideceğiz.. keyifle kalın..
sevgiler,
mehtap

renkler dedi ki...

Çocuk tiyatroları ne matrak oluyor. Ben de oğluşu çok götürürdüm. Aralarda müzik çalar, hepsi sahneye fırlar dans ederlerdi. Onları izlemek ayrı bir keyifti... Şimdi komedi tiyatrolarına gidiyoruz beraber ama bu tip oyuınlar da çok belden aşağı oluyor. 10 yaş üzeri için pek tiyaro yok sanırım.

Annelog Atölye dedi ki...

Çok iyi yapıyorsun Zeyno:)Unutmamak lazım öyle lezzetleri:)

Merhaba Mehtap, öncelikle hoşgeldin:) Dün ben de hemen sayfana baktım, oğlun çok tatlı, bundan sonra uğrayacağım sık sık:) Şimdilik sevgiler:)

Çok haklısın Renkler! Aynını düşündüm ben de. Hatta biriki seneye kadar bu tip oyunlardan sıkılırlar o zaman ne yapacağız dedim kendi kendime. Orada bir eksiklik var gerçekten!